Andrej Brehovský |
Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, ročník: tretí, skupina: 04 |
Modelovanie obrázku: Do
môjho projektu som sa snažil vymodelovať ( aspoň trošku sa priblížiť ) most
s vodnou hladinou, pouličným osvetlením, tieňom a slabučkým leskom. Pri
modelovaní samotných oblúkov som postupoval takto: Vymodeloval som si kváder,
z ktorého som odrátal (vystrihol) polkruh. Tým som dosiahol vymodelovaný
jeden polkruh mosta. Na tento som postupne pridával predný ihlan, ktorý som
umiestnil na pilier. Na mostoch sa to používa z dôvodu zmiernenia tlaku
prúdu vody na pilier. Ďalším modelovaním som pridal na spodok piliera plochý
kváder, ktorým som sa chcel aspoň trošku priblížiť k reálu starých mostov
a ich pilierom. Modelovanie som tiež použil aj na samotné zábradlie mosta,
ktoré mi zabralo riadny čas, aby som zvolil vhodný tvar. Na tomto zábradlí som
použil zhustenie bodov a potom ich samotné tvarovanie. Ako ich zložitosť prikladám
obrázok samotného stĺpik zábradlia a jeho priblíženie pre lepšiu
viditeľnosť detailov. Na obrázku sú dva
tieto stĺpiky. Ten na ľavej strane je v pôvodnej farbe a ten
druhý som pridal aj so zmenenou farbou, aby som dokázal lesk stĺpika aj pri výmene
farby. Obr.: Priblížené stĺpiky
zábradlia.
Na
samotné stĺpiky som pridal pomocou škálovania kvádra zábradlie. Na každom moste
býva pouličné osvetlenie a to nesmie chýbať ani na mojom moste.
Vymodeloval som si valec, ktorý som prispôsobil približne vhodnej veľkosti. Na
vrchnej strane som daný valec zúžil, čím som sa priblížil k reálnemu stĺpu
(kandelábru) osvetlenia. To však nie je všetko. Vymodeloval som si guľu,
rozdelil som si ich na dve polgule. Vrchnú som umiestnil na vymodelovaný stĺp.
Druhú polguľu som zmenšil a umiestnil ju pod vrchnú časť. Do tejto časti
som pridal cez funkciu Lamp – Shot svetlo ktoré pripomína žiarovku samotného
svetla, farbu som si nadstavil žltú. Obr.: Lampa ( Pouličné
osvetlenie ) mosta
Avšak
pre mňa najdôležitejším a najzložitejším modelovaním, bolo modelovanie vodnej
hladiny a jej presne nadstavenie odrazu svetla a lesku. Hladinu som si
vytvoril pomocou ponuky plane, následným zhustením jej bodov. Túto hladinu som
si roztiahol do vyhovujúcich rozmerov. Ale iba dovtedy, pokiaľ mi výška vĺn
hladiny nepresahovala moju stanovenú normu. Takže som pokračoval kopírovaním
jednej časti hladiny a jej prikladaním na štyri časti. Svetlo: Na to
aby mi vymodelované veci správne a hlavne aj pekne vynikli, musel som si
nadstaviť svetlo celej scény. Na základe toho že na mojom projekte je 5
pouličný osvetlení a jedno hlavné svetlo, som použil hodnoty mojich
piatich pouličných osvetlení na: R: 1.000, G: 1.000, B: 0.000 a energy:
0.025. Hlavné svetlo má hodnoty: R: 1.000, G: 1.000, B: 1.000 a energy: 1.050.
Aby som sa aspoň trošku priblížil k reálu, použil som na pozadí mojej
scény nočnú oblohu s hviezdami. Materiály: Ako
prvé som si stiahol z internetu textúru kameňa. Tú som použil na hlavnú
časť mosta, prednú ale aj spodnú časť piliera mosta. Výsledný efekt je veľmi
pozitívny. Ako som už vyššie písal, samotné stĺpiky nedostali žiadny materiál
ani farbu. Ostali v pôvodnom stave aký nám program Blender ponúka. Na
zábradlia som použil textúru zo samotného programu. Textúru Noise som si
ponadstavoval v týchto smeroch: Color: R: 0.000, G: 0.054, B:0.054, Ref: 0.800 Na
samotné lampy a aj stĺp lampy som tiež nedával žiadne textúry
a farby, iba som všetky časti osvetlenia vyhladil a tým som docielil
výsledný efekt kovu. Aj keď som na spodnú časť lampy použil vyhladenie, ďalej
som tu použil priehľadnosť, avšak nie v plnej forme, dosiahol som to vďaka
tlačítku Ray Transp v ponuke Mirror Trans. Kamera: Kameru
som nastavil tak aby boli vidno tri oblúky môjho vymodelovaného mosta so
zábradlím a stĺpikmi, pouličným osvetlením, vodnou hladinou na ktorú padá
jemný lesk, v pozadí je nočná obloha. Výsledný efekt je vidno na obrázku
vo finálnej verzii. Celé
moje modelovanie som vytvoril v programe Blender version 2.45. Obr.: Konečná podoba môjho
projektu na Počítačovú grafiku I.
|
Hlavná stránka |